ПРО ЖИТТЯ В ПОЛЬЩІ


Щодо медицини, то раніше десь я вже писала, що якщо ви платите податки, то користуєтесь медичними послугами задарма.
Ось, наприклад, якщо треба дитину відвести на якусь оздоровлювальну гімнастику - rehabilitacje , то якщо маєте направлення від лікаря - skierowanie , то 10 занять маєте безкоштовно по 30 хвилин. Якщо ж це приватний осередок, то тоді доведеться викласти 120 злотих за півгодини, або ж 90 - за 45 хвилин залежно вже від конкретного випадку. Можна знайти і дешевший варіант. Або займатись самій, або ж водити у спортзал.
Або ж на басейн - na basen. Діти до трьох років плавають безкоштовно. Дорослі ж за 75 хвилин заплатять 20 злотих. Або ж можна викупити місячний квиток   karnet miesięczny, зфаплативши 155 злотих. Другий варіант і дешевший і вигідний. Адже ви тоді плаваєте скільки хочете та ходите стільки разів, скільки хочете. Якщо ж записати дитину на танці, то для малих діток за місяць занять заплатите 150 злотих. Тривалість 30 хвилин і ходите два рази на тиждень. Але мам на заняття не впускають і вік лише від 3 років.


Щодо бібліотек, то тут все зручно та просто. Wypożyczyć książkę można na miesiąc i potem przedłużyć przez internet. Tak samo dostaniecie kartę czytelnika i paszport małego czytelnika oraz książkę w prezencie w ramach specjalnego programu, dofinansowanego przez państwo.  Через інтернет можна резервувати книжки, перевіряти наявність, продовжувати. Власне за рекоменаціями взяла книгу "Rok z lLneą" i "Korniszonek" Grażyny Bąkiewicz, "Anię z Zielonego Wzgórza".  Хоч я люблю мати свої книжки та підкреслювати важливе, однак книги з бібліотеки привчають мене виписувати нові слова у словник, а не залишати їх просто підкресленими.



Сьогодні я почула дуже мудру фразу "Робити все для себе, не для когось". Скільки істини у таких простих словах.

Якщо ви хочете вивчати польську зі мною індивідуально, то теорію дивитесь у відеоуроках, які коштують дешевше, ніж живе заняття.  А розмовну мову ми вже практикуємо вживу. Суто практика. Таке заняття розмовне коштує 45 хвилин - 200 гривень.  Якщо ви мені наговорюєте голосом в телеграм, а я слухаю, то за хвилину 2,5 гривні. Тобто за 10 хвилин - 25 гривень.

Якщо ж я б вам пояснювала теорію вживу, то ви б мені платили 370 гривень за годину. Я ж пропоную вам дешевший варіант, купити ту саму інформацію, яку я так само вам розповідаю на відео, а ви слухаєте, всього  за 130 гривень або й дешевше. Все залежить від обсягу інформації у відеоуроці та його тривалості. А розмовну мову вже практикуємо індивідуально. Вирішуйте, вибір за вами!

Не думайте, що якщо вам 40 років,у  вас немаж здійбностей до вивчення іноземних мов. Той, хто каже, що немає часу, просто не хоче вчити мову. І так не лише з іноземними мовами. А будь з чим. Ви просто не хочете, лінуєтесь,у  вас відсутня мотивація. Не вірте тим, хто каже, що мови вчити важко. Не важко. Ви можете все. Просто треба знати правильний підхід, систему. Коли ви робите ремонт у ванній, ви ж дзвоните у спеціальну службу, яка займається викладенням плитки. Так само є ті людли, які можуть допомогти вам вирішити ваші проблеми. Кожен має займатися своїм. Кожен має певний унікальний дар та є спеціалістом у конкретній сфері. Вчора до мене подзвонив чоловік, який працює із поляками у Польщі. Його дуже бентежить той факт, що він все розуміє, однак не вміє поєднувати слова у реченні. Через те має комплекс та почуваєтсья неввпевнено. Насправді така ситуація дуже легко виправляється. Я даю вам чітку системУ, яка допоможе вам у найкоротші терміни вивчити мову. Адже я подаю все чітко та системно. Мова- це система. Якщо ви не будете знати з чого складаєтсья польська мова зсередини, ви так і не будете знати, як поскладати всі слова воєдино. Бо поки лиш хаос у голові та розгардіяш. Граматика - хребет, на який ви нанизуєте м*ясо - це слова. Якщо немає хребта, скадіть, на чому ці слова мають триматись. Звісно, що вони падають. Ви намагаєтесь ловити, але одне тягне за собою інше. Сьогодні я так само розмовляла в бєдронці з українкою та допомагала їй з мовою. Але для неї і для її робити незнання граматики не надто важливе, адже не потребує активної комунікації . Однак вона сама відчуває, що грунтовне вивчення мови допомогло б її почуватись впевненіше та, можливо, відкрило нові можливості у вигляді якоїсь керівної посади. Однак, мова її зупиняє. Так само це стосується і винаймання житла, де важко на початку обговорити всі деталі з власником.  До того ж деякі поляки н енадто охоче орендують житло іноземцям. Але це лише одиничні випадки. Важливо знайти та натрапити на хороших людей.
Мова - важливий інструмент, який може дати вам життя вашої мрії.

Коментарі

Популярні публікації