Секретний секрет

Як і обіцяла, розкриваю всім давно відомий “секретний секрет” вивчення
кожної іноземної мови.
Багато читати. Але не тільки. Алгоритм простий. Берете книжка, у нашому
випадку, польську. Сідаєте, читаєте, трапилось невідоме слово, взяли олівець,
можна ручку і підкеслили.
Пішли на іншу сторінку. Дійшли до тридцятої. Повертаєтесь на першу, берете
простий зошит, графите на дві частини, зліва — польські слова, справа —
українські. Так, нудно! Так, довго! Але є ефект! Чому?
Коли пишете, два рази читаєте. Працюють пальці, працює мозок. М*язова
пам*ять — ефективна штука. Дякую моїй першій вчительці, яка змушувала
переписувати казки. З підручника в зошит. Для чого!? Нашо!!! Це поповнило
мій запас, і вуаля, я на польській та українській філології.
Ну і звісно, говорити! Можна і з батьками, нехай не розуміють! А ви тараторне
собі під ніс. Якщо у Польщі живете, почули невідоме слово, витягнули
телефон, записали. І пшекаєте на здоров*я!
А ще знаєте, що класно помагає! Переказ текстів! Там і нові слова, і тренування
вимови, читання, письма! Тільки б мати кому їх переказувати, ну іщоб хтсоь
поправляв граматику!
От так от! Вчіться, бо bez pracy nie ma kołaczy.
Польська у сто разів легша за англійську. Я не знаю, чому польську ставлять на
друге місце за складністю після китайської. Щ ж там такого складного, хіба ті
ś,ć,ź, szcz. І то там нема що вчити? Може для нас українців, слов*ян легко, бо ці
мови флективного типу, тобто мають сім відмінків. Іншим національностям
важко вчити. Скажу, я теж переживала, коли вступила на польську. “Як я її
вивчу? Я ж не вмію читати? То ж іноземна мова? Нащо мені того!” Але помалу
гризла граніт науки. І знаєте, я своїм учням пояснюю все так, як сама розумію.
Чомусь у всіх багато проблем із чотирма дієвідміна теперішнього часу. Люди
приходять чи то з курсів, чи ще звідкись, і кажуть, що то для них вища
мамематика. Ну як? Там ж все просто, тільки треба знати алгоритм, щоб не
ускладнювати собі життя. Хтось йде іншим шляхом, просто зубрить
відмінювання всіх дієслів, не розуміючи, до якої відміни є належить. Т не дуже
вірно, бо вкінці буде плутанина. А все потрібно розуміти. У вас в голові має
бути складений граматичний хребет, скелет мови. А вже потім накладайте на
нього слова, звороти — м*со. Але є ще один секрет успіху! Який!? Дізнайтесь у
наступному пості.

Коментарі

Популярні публікації